Carro/Häxan -

Förlossningen.

Kl var 07.50 den 22 December 2005. Min Lina skulle dra till Sthlm och fira jul med sin familj, Men hon var fortfarande orolig över att lämna mig ensam hemma, En Gravid Carro, Ensam hemma... Det ville hon inte riktigt...Men höggravid och kaxig som jag var..(och med kaffe koppen i högsta hugg på min mage som liknade mount everest...) sa jag, Självsäkert. Ja klarar mig, åk du..Den här magen kommer inte att bli mindre förrens den 26 december..(Det var då jag hade min Bf) Och jag hade då INTE tänkt ha bebbe innan dess! Planering var namnet (mmm ellerhuuuur).

(Varför jag nu var så självsäker på min sak, var att jag hade tidigare i ca 4 veckor, kutat upp och ner för 54 tusen olika trappor, i hopp om att bebben skulle få nog och vilja ut.. Men senni den gick magen inte på.. Nej, Den väntar så snällt så...*morr*) Tills nu!

Efter att jag hade skickat iväg lina med tåget (och alla hennes 400 väskor)..ja se sthlmare.. ;)
Så slog det mig, ensamast i världen som jag blev just då..Att det var ju liiite otäkt att sitta i lägenheten med 2 katter, ensam.

Det var nog där som magen kom på att NU ,NU ska hä komma BÄBIS!!
Och det var oxå där jag fick min första sammandragning.. Efter ett par st med 4- 30 min mellanrum, ringde jag Lina.. Du.....du har inte lust att bara, lixom VÄNDA tåghelvetet!!
Hon: Vaaaaa?? Varför?? NÄÄÄÄÄÄ, Ska du ha BARN? NUU??? NEEEEJ, håll inne, vänta...
Jag: Ja, ellerhur, Säg det till min mage som lever ett himla liv just nu..AAAJJJ...liiiinaaaa kom heeeem....*buuuuhuuuuu*
Hon: ska jag kliva av och komma hem, jag är ju bara i ludvika?
Jag; nej för fasen, jag pluggar in en korkjäkel!! Det är coool lugnt!! :D *mmmhmm*
Hon; ok....???? hahahahahaha....
Jag, måste dra, ringer dig sen...
Hon; ok, puss puss.

Efter det gick jag och la mig, hann sova en stund...Sen ringer alamet, Skulle upp till BM på sista kollen.. ( jajjemän)...Nog blev det sista alltid...

Gick upp till henne, (med sammandragningar lite då och då) De måsdte ha sett askul ut.. Där kommer en höggravid brud och åmar sig i varje steg..stannar,flåsar,åmar sig..inser att det gått över..och knatar på som inget hade hänt.. )

När jag väl kom in till henne, Så frågade hon hur det var..Jo da, lite sammandragningar, men annrs helt ok :D
Va?? Sammandragningar, hur långt emellan?
Tja, allt i från 4- 20 min nu... Oj sa hon, Tror det blir bebbe idag jag..
ÖÖ, va? *likblek* Sa du Bäbis??? (Där måste jag ha set ut som en korkad blondin.. )
haha, ja sa hon. Du ska nog få bäbis ikväll :D
Jag: aha, o o o okiii...

Gå nu hem och vila så mycket du bara kan, Så du har krafter till du skall ha.

Så jag lydde hennes råd. Jag gick hem... Hann vila ca en timme, Så ringer telefonen.. Det var Jennie. Hon undrade om hon kunde få komma förbi på kaffe. Visst komm du, jag har lite sammandragningar, men dom går nog över..
Oki, men då kommer jag om en stund, Släng på kaffet under tiden.

Sen kom hon och vi drack kaffe mellan mina värkar.. :D
Tills jag blev lite nödig och gick in på toa...
Jennie: Hur går det..??
Jsg: jo da....är tyst en stund......JENNIE, DET KOMMER BLOOOOOD!!!!
Jennie: kanske dax att åka in, jag ringer in under tiden.. ringer....pratar....Jo carro, vi skall in, och det är NUUU!!
Jag: ringer mormor...

Så mormor kom och hämtade oss, satte oss utanför BB och andades..
Sen gick vi in..

Kom in halv 9... Dom satte på mig ctg maskinen och alltdetdär.... Sen började jag...
Jennie, hur känns det när vattnet går??
Jennie. jo..alltså..Det säger bara *floooschhh*
Jag: ööö men huuuur? Känns det som man kissar på sig.?
Jennie: Ja, fast ändå inte...Du märker det inte, men du känner det..
Jag: oookeeeeeyy...duuu....Jennie....säger med munter min.."jag tror jag kissade på mig precis... " :(
Jennie. neej, det DÄÄÄÄR är Vattnet!! Dax att ringa på lilla klockan tror jag..(Där tar hon den lilla röda knappen och trycker febrilt på den, som hon vore besatt...)

Sen kommer det in...2...3 vitrockade människor.. hälsar och fipplar på pappet mm mm...
Då lilla du, Ska vi känna hur långt öppen du är..... *mmmhhhmmmm*
Ojjj, Du är öppen 8 cm!!! Bra jobbat tjejen!!!

(här ligger jag nu, och har ingen aaaning om vad fan det menas med att man skulle ha gjort ett bra jobb om man var öppen 8 cm..Som om jag visste hur bra det var då!!)

INNEHÅLLSFÖRTECKNING hallåååå!!!!

Någonting jag saknade där var en liten bok, beskriningsbok... typ steg ett....pungt A..
och liten beskrivning om vad som nu komma skall och vad som hade hänt/skule hända... typ, har du gjort detta, gå till steg 6....blallalallaaa....

*Men icke!*

Hon sa att det är bara den lilla flärpen som skall lossna, sen är det full fart att börja krysta.

Krysta?? WTF!!! vaaaad är deeet?hur gööör man?
Där kommer jennie in, tänk..skita, så fattar du!!
'öööö ooookkkkii!!* yeeeee riiiiiight.. haha...nä.

Jag tänker inte göra NÅÅÅÅÅNting förrens Tommy är här! Så det så!!
Det var nu, barnmorskan förblrilt kör terror på tommys telefon.. Du måste komma!! NUUUUUU!!

Det är nu jag ligger...måttligt road att det som en gång var juvligt skönt, nu bara skulle göra jäääävligt ont!

Jennie kollar på kurvan som nu ligger på 23... När den där ligger på 30, Då är det en ond mensverk..fattar du.. jaaaaaa sager jag och ler (Det här klarar jag LÄTT!! ha!! )
Men carro, När den där går från 30 till...tja...90!!! Då är det inte längre en ond mensverk... *nu är det bara hon som ler* jag är mest som ett vitt lik... *med stooora ögon, och med en viss.. nu-gör-det-snart-snart-jäääävligt-ont...

(joda, DEN smärtan var inte att leka med kan jag tala om!!)

Utan smärtbedöning dessutom.

Tommy hann komma lagomt till NUUUUU Jääääävlaaar skaaaa deeen uuuuut!!!! ramsan,,,,

Kl 23.00 fick vi en liten Tjej som senare fick namnet Madelene. Hon var 47 lång och vägde 3120 gram.. :D

Gissa om jag var lyyycklig!!! :D Tommy var inte så bitter han heller... *han var rätt glad där han satt.. * 

Så, nu fick ni höra den oxå. Grattis. 


GRATTIS ÄLSKADE MADELENE PÅ DIN 4 ÅRS DAG!! 

Ikväll kommer det massor med folk!! 


  Visst är hon sööööt!!!

Här ärhon bara någor dygn gammal... Men redan mammas prinssesa... *ÄLSKA!!!*

Kommentarer
Postat av: Cattiz

Vilket fint och annorlunda blogg inlägg, men likte rädd att föda barn i sitt liv blir man juh nuasg:)



ge madde en grattis kram från mej:)



kram och God jul :)

2009-12-22 @ 23:46:59
URL: http://cahtrinea.blogg.se/
Postat av: Maria

HAHA skrattar som en tok...bra beskrivet av det hela men sååååå ont gör det faktiskt inte! Ondast gör det ju när huvudet står och spänner...andas kvinna!

2009-12-26 @ 12:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0