Carro/Häxan -

Städning & Namn funderingar...

Håller på för fullt och städar överallt... Medans katterna och Madelene ligger och kollar på Barnprogrammen.... Då gåre undan..

Tänkte fråga min kära moder idag om hon har några gardiner som passar i köket och även nått i v-rummet... Har tröttnat på mina som sitter uppe.

Madde är hemma från dagis idag, Hostat halva natten, så jag hade inte hjärta att skicka henne till dagis idag.. Tyckte hon kunde vara hemma och krya på sig lite.. Så nu har vi busat i hennes rum och gjort oss en koja!

Har även hunnit med att diska och handmoppat golven.. Jepp, knäskurat alla golv!! Sköööönt!!
Sen skall jag även hinnas med att vattna alla blommor och gå upp till willys och handla Socker.
Blommorna växer som ogräs, har redan varit upp till Tina med säkert 20 växter som blev över efter jag hade planterat om alla och kollat alla skott...
Hade lixom inte plats för fler.. :(

Sen en sak som är på tapeten nu är att jag håller på att leta massa olika namn till valparna... :D
redan ute nu lixom och tänker.. Men bra att ha massa olika att bolla mellan..Innan det e dax. Kanske man har kommit på då vad domskall heta..haha...

Just nu har jag 2 olika slags namn i huvudet... Samiska namn, eftersom jag ändå har en samehund och hon härstammar helt från samerna... Lapsk Vallhund, Renvallare i botten men har även blivit en bra jakt,vall,räddning,agility,polis,sök, och såklart utställningshund. Därför jag gillar denna ras så otroligt mycket. Det finns så mycket man kan göra med den. Och framförallt att den är så sammarbetsvillig,trogen och lydig. Samt BARNvänlig!!!

Sen andra namn förslagen jag har är drink namn, Mest för att det finns så många och så roliga, fina namn... Strawberry Rose... Teqila Sunrice.. Ah, ni fattar..

Eller om man skall fortsätta i samma veva som men förra kullen.. Disneynamn.. Förra kullen fick ju heta, Nemo,Nemi & Nivea...

Ah, Svårt... Vad tycker ni? Förslag?

Självklart kommer jag att uppdatera här när det är fråga om parning och hur allt går.. En inblick i mitt uppfödar liv helt enkelt.. Hur jag gör och vad som händer och sker varje dag i valparnas liv här. Med bilder och allt.

Har dock redan nu bestämmt att det Amira skall paras med en BRUN hanne den här gången. :D
Sista kullen från amira nu da kanske..
Sen får vi ser om man skall spara en valptik och fortsätta, elelr om man skall sälja alla och senare i livet köpa en ny från en kull längre norröver..

Ah, Vi får se..Långt dit än så länge..
JaHAPP, nU REGNAR DET OXÅ!! Typiskt!


Jag & Tina var ut i onsdags... Så här såg det ut innan utgång..


Och såhär efter.....

Så kan det gå när inte haspen e på... Fråga inte vad vi höll på med.. För det minns jag fasen inte..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0