Carro/Häxan -

30 års kris vs stora syskon..Beskydd i hemmet..

Av: Caroline, Tankar & funderingar.

Vi vill alla känna oss trygga & skyddade.. Tänk att du ligger ensam hemma i din säng, Du känner dig otrygg, Tänk dig sen att du börjar tänka för dig själv att "jag vill känna mig trygg, jag vill känna mig älskad, Jag vill att jag skall kunna vara ensam hemma, Fast trygg, Att någon finns här och gör mig trygg,utan att jag vet eller märker av det. Att du sen får känslan av att du inte länge är ensam hemma...

Du känner ett viss obehag, fast inte på det sättet att det är "hemskt", bara att någon är där, du får känslan av att någon vill beskydda dig, Som du själv bad om, hur konstigt det än låter, Är det så jag känner just nu. Ett viss lugn innom mig infinner sig i detta nu. Konstigt det låter, konstigt att skriva. Men betydelsefullt, För mig.

Vet inte hur bea ställer sig till allt detta, Hon får ju vara med om rätt mycket tok hemma här. Det som trots allt känns bra, Är att hon bor här. Ett viss lugn har åter igen sänks sig genom min kropp, Jag som helst av allt inte vill bo själv.

Visst kan det vara skönt ibland att bo ensam och få rå om sig själv och "sin" familj. MEN jag har nu inget alls emot att jag har fått en syster på halsen, Hon kom troligtvis in i mitt liv för att jag ska hjälpa henne, Som andra har hjälp mig.. Herregud, Människan har ju inte ens badat med klädera på!!

Vi hade vattenkrig hemma i förrgår, Hon berättar sen att hon knappt hade haft det förut.

Snacka om att ha missat saker i livet, Livet går ju ut på att ha skoj, och att växa på vägen, mogna.

"Man gör livet till så som man vill leva livet"

Jag har ju aldrig haft en Syster, Är präglad av Bröder. Och Bröder präglar en via den hårda skolan, Med "pickepö" typ:

"Personen sitter grensle över en, Med sina ben över ens armar, så man inte kan röra sig, Sen pickar personen snabbt med 2 fingrar på personens hals och ben under halsen mot brösten, Så det kittlas och är fruktansvärt obehagligt, likt tortyr för vissa..Och beroende på vem som sköter pickningen, tyngden på personen..mm.mm".

Man får agera mål, man får gå först när det ska pallas äpplen, man får vara prinsessa vid en koja, Man får inte komma in när bror har kompisar hemma på rummet.. Ej heller tjejer, SPECIELLT inte om bror har tjej på rummet!!!

Däremot när man har "vuxit" upp, Blir man totalt omvänd, Då är det BROR som kommer till en när Han är ledsen eller har minsta problem, Men får agera "domare","advokat", "allvetare",läkare, relationsrådgivare, tjejinspektör, mm mm.

Helt plötsligt hjälper man varann, Man umgås, äter mat ihop, festar ihop, Ser på film ihop, blir en i gänget med hans vänner,mina vänner,våra vänner..

Hur kommer det sig att man som barn är avskydd av sina äldre bröder,Syskon, För att sen som äldre mer vuxen, Bli behandlad som en kristall, Som inte får gå sönder.. Eller som helt enkelt ska hjälpa ens bror att hitta rätt i livet. Sen NÄR blev JAG en "allvetare" / "expert" på allt. Det skiljer 6 år mellan oss, han är äldst, jag ligger i mitten, och våran halvbror är yngst. (krydden)...

Min bror heter då Patrik, Med ex antal smeknamn i bagaget.. (Kingen,Putte,Sillen).. Jag har väl (Carro,Carlos,Häxan) och våran lillebror Nicklas, (krydden,krydd,)

Patrik, 36. Jag, 30 & lillebror Nicklas, 21.

Jag och Patrik är dom enda just nu som har fått barn. Putte fick en tjej -11 & jag fick en tjej -05.

Pratar knappt med min lillebror, Men hoppas ändå på att han vet att jag finns där för honom om han vill ha hjälp, Eller skydd...

Putte vet nog det redan..

Tack för mig, För denna gång. 2011-04-10 kl: 04:04

2011-04-15

Vad innebär det att hamna i en sk "30-års-kris?"

Jag fyllde ju som sagt 30 här för några dagar sen..(13 april)

Och nu undrar jag ju lite hur man hamnar i en en 30 års kris, Vad innebär det igentligen?

ok, jag är helt betuttadd i sk lammkött.. ser dom, ochg vill haaaa!!

hmmm? Är jag i en kris?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0