Carro/Häxan -

Äntligen Fredag!

Eller vadå äntligen? Jag är arbetslös, Så vad fan är det jag ser fram emot?!

Jag söker jobb som en galning, Jag klättrar på väggarna här hemma, Jag städar mer än normalt, Jag SKRIKER efter ett jobb. Och nu tänker ni, Men vadå jobb? Det är väl hur enkelt som helst att hitta ett jobb!!

Nej kära vänner att hitta ett jobb i dagens läge är inte så enkelt som NI kanske tror. Det krävs en hel del av en arbetssökande, Som ex. Tider som passar in, Färdväg,Körkort,kunskap, mm mm.

När man har barn är jobbletandet ett litet av ett pussel, Jag lär tänka, planera och fundera över om det kan gå.
Ex M börjar skolan då, Fritids öppnar då, Så lång tid tar det att lämna, Då hinner jag med den bussen, Och då byter jag där, Och där är jag på jobbet.. Och jaha, klockan blev sååå mycket.. Jasså, Försenad!

Jag nästan måste ha ett jobb som ligger i Falun, Jag måste ha ett körkort helt enkelt. MEN, Korkort kostar pengar, Pengar jag inte har just nu!

Ja, Jag tar i princip vilket sk skitjobb som helst just nu. DET gör mig inget! Bara det är ett jobb så är jag nöjd!

I dessa tider går det inte att välja jobb, Man skall vara glad över det man kommer över! Om det så är ett litet vi kpå 2 månader, Så är det ett jobb, Det kan vara så att man får in en fot och värkligen jobbar för sig, Visar framfötterna!
Man kan få förlängt!

Men då gäller det oxå att söka jobb och vara ihärdig!

Men nu ska jag ställa mig och diska! :D (( Något jag tycker är rätt kul, Då jag får tänka på annat och drömma mig bort.. ))

Todiloodels!



Kommentarer
Postat av: Lina

Testa Willys igen. Visst inget fast finns. Men du kanske kan få in några extra timmar!

2011-07-09 @ 07:45:38
URL: http://linamarchall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0