Carro/Häxan -

Midsommardröm..

Den här skrev jag i förrgår.. Satt nämligen och tänkte på en speciell person i mitt liv, Som tyvärr inte finns med oss längre..

Som sagt skriver jag och tänker jag rätt ofta och mycket på min Farmor & Farfar.
Dom betydde väldigt mycket för mig, Och det gör dom än..När dom kommer och "hälsar" på... ;)

Jag drömmer om att sitta vid vattnet på en sten.
Jag drömmer om att stenen ligger intill en brygga,
Jag drömmer att på bryggan står du..
Du står och blickar ut mot vattnet, Ditt ansikte ser jag inte,
men ändå vet jag att det är du,
Det spegelblanka vattnet som ligger vindstilla.

Uppe i björkarna leker vinden lite med löven,
En mild sommarbris smeker löven som dansar för vinden..

Jag sitter på stenen, En tår faller ner för min kind och droppar ner i vattnet,
Stora ringar bildas, Jag tittar ut över vattnet, och min blick rör sig sakta till dig...
Du tittar på mig och ler & sakta försvinner du, Du ler och vinkar till mig.
Jag blinkar för ett ögonblick.

Nu är bryggan tom och öde..
Du är borta likt en midsommarvind.
Det enda som hörs är björkarnas sus, och vindens brus..

Likt en dröm du kom, Likt en dröm du försvann...


R.I.P Farfar.. 1998


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fin dikt du skrivit... Den berörde verkligen

2011-03-17 @ 10:07:36
URL: http://tankaravjohanna.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vädligt bra och fin dikt du har skrivit! Särkillt berörande då man vet vem din farfar var och att man tänker på deras stuga och brygga i amungen! Även fast du kanske tänkte på nån annan brygga vid vattnet men ändå..

2011-03-18 @ 11:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0