Carro/Häxan -

Resan, So far...

I Sep-okt blev jag kallad till mvc för en cellförändringskoll.
Var dit och gjorde kollen (Hon tog ett prov bara från min livmodertapp med en tops) Värre än så var det inte.
Hon skulle höra av sig om provsvaren visade cellförändring, Så hörde jag inget, Så var det inget att oroa sig över..
 
1-2 veckor senare hörde hon av sig. Jag hade Måttliga Cellförändringar, och blev kallad upp till Gyn för vidare provtagning.
 
I December blev jag kallad, Men fick lov att avboka pga av privata skäl.
I Januari 2013 fick jag en ny tid.
Jag var upp och tog Cellprov från livmodertappen. (dom tar 2 prover, ett från livmodertappen och ett från livmodern) men jag godkände bara ett. Jag klarade inte av fler prover, (jag och sprutor går inte hand i hand) och speciellt inte...där nere!!
 
Så jag skulle få en ny tid för provtagning nr 2 (livmoderprovet).
 
Men... Så blev det inte.
 
Jag fick hem papper från provtagning nr ett..
 
Jag hade inte längre måttliga cellförändringar, Jag hade nu gått över till grad 3, Svåra cellförändringar..
 
Det innebär att jag måste ta bort en del med laserbehandling. (14 feb).
Jag kommer att bli sövd.
 
Thats That.
 
Nu vet ni..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0