Carro/Häxan -

Jul...Stämning..

När man ändå är ensam hemma så kom jag på den perfekta idén, att skapa Julstämning.

Så jag började med att leta efter Julgardinerna....Det tog ett tag, och efter en bra stund, så gav jag upp. 
Sen tänkte jag Julsånger.. Japp fixade det och började komma in allt mer i "stämning", så jag kom på den briljanta iden att göra lite julgodis.

Efter ett tag tänkte jag mest irriterat, varför stelnar inte chokladen?
Varför gör dom så jävla små formar för?? 
vänta nu...var det grädde till den där? 


åååh, medans Carola sjöng om julens alla härliga ting stog jag i köket arg som ett bi över att grädden va slut, formarna för små och att det va ett förbenat klet och pill med allt vad choklad hette.

Men smeten va god...

Sen skulle hunden ut..

Och jag tänkte i julanda att hoppas snön kommer snart...Sen klev jag rätt på en Isbana och stapplade runt likt Bambi på hal is, (uppenbarligen är jag rätt vig nu om man ser på det så vis.) jag kan till o med gå ner i spagat! ONT som F*n gjorde det oxå! men nu är det avklarat.
Gud, va duktig jag känner mig. 
För att inte tala om vilken kordination man har med 9 m lina!! 
snacka om att grannarna fick sig ett gott skratt när bambi på hal is gör en spagat och sen lyckas trassla in sig och hund i 9 m lina..
(ja, jag blev bitter och orkade inte, så jag skrattade.)

När jag kommer in... har smeten inte stelnat. Carola va tyst och snön är inte ens här i närheten.

Men jag försökte iafall till Julstämning. Det gick inte. Jag ger upp.

Vad blire för mat?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0